نوع متداول مواد ضد آب (مزایا، موارد استفاده و هزینه)

عایق رطوبتی تشکیل یک مانع غیر قابل نفوذ بر روی سطوح پی، سقف، دیوارها و سایر اعضای سازه است. عملکرد مانع نفوذ ناپذیر جلوگیری از نفوذ آب است. سطوح ساختمان در برابر آب و گاهی ضد آب ساخته شده اند. استفاده از غشای عایق رطوبتی مایع، مواد سیمانی، غشای مایع پلی اورتان و مواد قیری […]

فهرست عناوین نوع متداول مواد ضد آب (مزایا، موارد استفاده و هزینه)

عایق رطوبتی تشکیل یک مانع غیر قابل نفوذ بر روی سطوح پی، سقف، دیوارها و سایر اعضای سازه است. عملکرد مانع نفوذ ناپذیر جلوگیری از نفوذ آب است. سطوح ساختمان در برابر آب و گاهی ضد آب ساخته شده اند.
استفاده از غشای عایق رطوبتی مایع، مواد سیمانی، غشای مایع پلی اورتان و مواد قیری در عایق رطوبتی ساختمان ها رایج است. عایق رطوبتی برای زیرزمین، دیوارها، حمام، آشپزخانه، بالکن، عرشه، تراس یا پشت بام، بام سبز، مخازن آب و استخرها و غیره ضروری است.

بهترین عایق رطوبتی کریستالی

عایق رطوبتی
یکی از بهترین جنبه های عایق رطوبتی کریستالی این است که عملکرد فوق العاده ای دارد. علاوه بر این، می توان آن را به راحتی اعمال کرد. اسپری را می توان در عرض چند دقیقه روی هر سطحی اعمال کرد.
انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. همانطور که باید بدانید، عایق رطوبتی تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. بدون نوع عایق رطوبتی مناسب، خانه شما با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد. ضد آب برای بسیاری از اهداف حیاتی است. در خانه، در وسیله نقلیه شما، برای اقلام مختلف لباس و حتی برای قایق خانوادگی عالی است. فقط به یاد داشته باشید که همه مواد ضد آب برای همه اهداف مناسب نیستند. بنابراین، باید مطمئن شوید که انواع مناسبی از مواد ضد آب را برای نیازهای فردی خود دریافت می کنید.
انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و رایج ترین عبارتند از؛ پلی اورتان، پوشش سیمانی، لاستیک EPDM، آسفالت لاستیکی، ترموپلاستیک، غشای قیری و غشای ضد آب PVC در این مقاله، شما قصد دارید در مورد انواع متداول مواد عایق رطوبتی، مزایایی که هنگام استفاده صحیح دارند و هزینه کلی آنها بیشتر بدانید.پلی اورتان
در حالی که انواع بسیاری از مواد ضد آب وجود دارد، همه آنها برابر نیستند. برای بسیاری از افراد پلی اورتان بهترین گزینه خواهد بود. مزایای بی شماری را ارائه می دهد و بسیاری از آنها با جایگزین ها در دسترس نیستند. بنابراین، قبل از صرف وقت یا هزینه، باید تا آنجا که می توانید در مورد این نوع مواد عایق رطوبتی بیاموزید. انجام این کار تضمین می کند که می توانید بهترین مواد را برای نیازهای خاص خود پیدا کنید. این ماده یک غشای ضد آب بدون درز ارائه می دهد. این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. علاوه بر این، این ماده ضد آب تمام ترک های مویرگی را پر می کند. می تواند جذب آب بتن را کاهش دهد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که این ماده بالاترین سطح بتن را سخت می کند.
این کار را با نفوذ بسیار عمیق به سطح انجام می دهد. در اینجا خطراتی وجود دارد. باید درک کنید که این ماده می تواند خطرناک باشد. اگر مواد به پوست شما برخورد کند، این خطر وجود دارد که اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد. ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. در عین حال، هنگام استنشاق می توانند خطرناک باشند. این مناسب است که اجازه دهید یک حرفه ای روند درخواست را مدیریت کند. در غیر این صورت، خود را در معرض خطر قرار خواهید داد. غشای مایع پلی اورتان را می توان برای اهداف بسیاری مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، می‌تواند به عرشه‌های عابر پیاده، مخازن آب، حوض‌ها، بالکن‌ها، سقف‌ها، پل‌ها، عرشه‌های پارکینگ و موارد دیگر ضدآب اضافه کند. این یک ماده بسیار متنوع است که می تواند برای بسیاری از برنامه ها استفاده شود.
بهترین عایق
غشای مایع پلی اورتان مزایای بسیار متنوعی دارد. به عنوان مثال، می تواند به مقاومت در برابر آب کمک کند و باعث ایجاد هیچ گونه مفاصل یا مناطق خطرناک نشت نمی شود. این ماده به بخار آب نیز نفوذ می کند. این چسبندگی را برای سطح کامل فراهم می کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که پلی اورتان عالی است زیرا می تواند در برابر روغن ها، مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی مقاومت کند. در این دسته خاص عالی است. به طور متوسط تخمین زده می شود که این ماده عمر کاری 25 سال یا بیشتر داشته باشد. این تضمین می کند که خانه شما برای مدت طولانی محافظت می شود.
این نوع مصالح سقفی تا حدودی گرانتر از بقیه است. باید انتظار داشته باشید که برای یک سطل حدود 70 دلار بپردازید. به طور متوسط هر متر مربع 10 دلار هزینه خواهد داشت. با این حال، قیمت ممکن است ارزان تر از آن باشد. در نهایت، مواد برای هدف مورد نظر به خوبی کار می کنند، اما برخی از خطرات وجود دارد. بنابراین، هنگام سرمایه گذاری در این مواد باید محتاط باشید.
پوشش سیمانی
پوشش سیمانی پودری است که از ماسه، مواد شیمیایی آلی و معدنی و مواد مبتنی بر سیلیس تشکیل شده است. هنگامی که مواد فعال با آهک ترکیب می شوند، واکنش هیدراتاسیون ایجاد می کند و یک مهر و موم ضد آب ایجاد می کند. بسیاری از کارشناسان کار با این نوع پوشش را ترجیح می دهند زیرا استفاده از آن بسیار آسان است.
همانطور که در بالا ذکر شد استفاده از پوشش ضد آب سیمانی بسیار آسان است. اکثر برندها توصیه می کنند قبل از اعمال، پوشش را با مقدار مشخصی آب لوله کشی مخلوط کنید. برخی از متخصصان از افزودنی اکریلیک برای ایجاد یک پوشش بادوام تر و جامد استفاده می کنند.
عایق غشایی
محصول سیمان را طبق دستورالعمل ارائه شده توسط سازنده مخلوط کنید. پوشش سیمانی را اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. اگر می خواهید از افزودنی اکریلیک استفاده کنید، می توانید آن را بعد از پوشش سیمانی اضافه کنید.
سیمانی مانند هر نوع دیگر عایق رطوبتی دارای مزایا و معایبی است. بزرگترین مزیت محصول این است که کاربرد آسانی دارد. بزرگترین نقطه ضعف آن عدم انعطاف پذیری آن است. این احتمالاً به این دلیل است که سیمان برای شروع انعطاف پذیری زیادی ندارد. در حالی که بتن خم می شود، خم می شود، فشرده می شود و کشش می یابد، اما این مقدار بسیار کم است.
محصولات عایق رطوبتی سیمانی برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. حرفه ای ها از آنها برای ایجاد آب بندی ضد آب بر روی سازه های بتنی مانند پایه ها، دیوارها، پیاده روها و گذرگاه ها استفاده می کنند. شما می توانید از این نوع عایق رطوبتی برای طیف وسیعی از کاربردهای بتن استفاده کنید. اگر دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید، یک مهر و موم ضد آب بادوام را ارائه می دهد که برای چندین سال دوام می آورد.
این محصولات عایق رطوبتی همچنین برای تصفیه سازه های نگهدارنده آب، تونل های بتنی و مخازن و همچنین تاسیسات تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات عایق رطوبتی سیمانی به صورت اسپری و مایع موجود می باشد. این واقعا بستگی به این دارد که قرار است از محصول برای چه چیزی استفاده کنید، به این صورت است که می‌دانید کدام نوع را بخرید. سطوح کوچکتر را می توان به راحتی با فرمول اسپری درمان کرد. فرمول مایع برای سطوح بزرگتر بهتر عمل می کند.
هنگام استفاده از پوشش ضد آب سیمانی برای تصفیه مخازن آب آشامیدنی، باید مطمئن شوید که استاندارد ANSI/NSF 61 را رعایت می کند. این استاندارد به تصفیه آب آشامیدنی مربوط می شود. بیان می کند که سرب را نمی توان در محصولاتی که برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود، استفاده کرد. قبل از سرمایه گذاری در یک محصول سیمانی، ابتدا باید وضعیت NSF 61 را تعیین کنید.
انواع عایق رطوبتی سیمانی در بازار موجود است. این گزینه ها عبارتند از CEM-KOTE Flex ST، CEM-KOTE CW Plus، ADI-CON CW Plus، CEM-KOTE Flex CR، و CEM-KOTE Barrier Cote 100 هر یک از این محصولات منحصر به فرد هستند، بنابراین برای کاربردهای خاص مناسب تر هستند.
لاستیک EPDM
عایق کف
لاستیک EPDM یک ماده بسیار موثر برای ضد آب کردن سقف شما است. این یک ماده لاستیک مصنوعی است که می تواند برای موقعیت های فراوانی استفاده شود. این ناهموار کلاس M است که با استفاده از اتیلن و پروپیلن ساخته می شود. در حالی که معمولا با سیلیکون مرتبط است، این دو ماده بسیار متفاوت هستند. لاستیک EPDM در درجه اول برای ارائه یک پوشش ضد آب به سقف ها استفاده می شود. برای این منظور عالی عمل می کند. در وسایل نقلیه نیز استفاده می شود. در این نوع محیط از لاستیک برای آب بندی پنجره ها، تنه ها و حتی چوب ها استفاده می شود.
همچنین می‌توان آن را در بخاری‌های خودرو، کولرهای روغنی، پمپ‌های آب، ترموستات‌ها و مکان‌های دیگر یافت. این ماده قادر به دفع آب است، اما همچنین می تواند در وسایل نقلیه صدا ایجاد کند. مواد قابل بازیافت و انعطاف پذیر است. علاوه بر آن، کارآمد است. در سطح پایین، در نهایت به ازای هر متر مربع 3.25 دلار خواهید پرداخت. در حداکثر، شما نزدیک به 15 دلار برای هر متر مربع پرداخت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که در دو ضخامت 45 و 60 میل موجود است. ضخامتی که انتخاب می کنید در نهایت قیمت را تغییر می دهد.
آسفالت لاستیکی
یکی دیگر از مواد ضد آب، آسفالت لاستیکی است. این ماده برای محافظت از خانه شما در برابر عوامل موثر است. با این حال، در درجه اول در پشت بام ها برای مشاغل تجاری یافت می شود. آسفالت لاستیکی داغ 790-11 برای دو کاربرد خاص بهترین است. اگر با مجموعه‌های رویشی گسترده یا مجموعه‌های سقف فشرده سر و کار دارید، بهتر است با این مواد بروید. از مشکلات جلوگیری می کند و بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد. گاهی اوقات از این ماده برای ایجاد یک پوشش ضد آب برای RV ها و کمپینگ ها استفاده می شود. چیزهای زیادی در مورد آسفالت لاستیکی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیار سخت است.
ضد اب
می تواند هر چیزی را که مادر طبیعت سر راهش می اندازد تحمل کند. به طور همزمان، بسیار انعطاف پذیر است و نفوذ بخار رطوبت بسیار کم است. این تضمین می کند که شما به نتایج خوبی خواهید رسید. این ماده معمولا برای ضد آب بودن پل ها، میدان ها، فضاهای پارکینگ و سقف های تجاری استفاده می شود. هنگامی که این ماده بر روی بتن استفاده می شود، می تواند به کاهش ترک خوردگی، سر و صدا و هیدروپلنینگ کمک کند. همچنین دوام مواد زیرین را افزایش می دهد.
هزینه آسفالت لاستیکی بستگی به بزرگی منطقه درمان دارد. با این حال، شما می توانید یک سطل 4.75 گالنی را با قیمت تقریبا 50 دلار خریداری کنید. این ماده معمولا در عرض 3-4 ساعت پس از اعمال خشک می شود.
ترموپلاستیک
کی دیگر از مواد عایق رطوبتی بسیار محبوب ترموپلاستیک است. این ماده ممکن است ارزان‌ترین مواد موجود نباشد، اما مزایای زیادی را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، یکی از قوی ترین مواد ضد آب موجود در بازار است. به طور متوسط، می تواند 50 سال یا بیشتر دوام ضد آب را برای شما فراهم کند. این باعث می شود ماندگاری آن نسبت به بسیاری از جایگزین ها بیشتر باشد. هنگامی که به درستی گرم شود، مواد از جامد به نیمه جامد تبدیل می شوند. این به یک حرفه ای اجازه می دهد تا ورق ها یا پانل ها را به هم ببندد. در مقابل، این باعث می شود که عایق رطوبتی ترموپلاستیک برای هدف مورد نظر موثرتر باشد. این ماده همچنین دارای الاستومر است.
بهترین عایق رطوبتی
این بدان معناست که نسبت به برخی دیگر از مواد ذکر شده توانایی مقاومت در برابر ضربه را دارد. عایق رطوبتی ترموپلاستیک را می توان برای اهداف فراوانی استفاده کرد. به ویژه برای موقعیت های مثانه خوب است. برای شروع، برای بوم های نفت، محافظت از نشت، کشتی های بادی، آتل ها، کیسه های ذخیره سازی و موارد دیگر عالی عمل می کند. این ماده اغلب برای محصولات دارویی نیز استفاده می شود. این توانایی را دارد که هوا و مایعات را خارج کند، بنابراین برای ایجاد کیسه های ذخیره غذا و آب عالی است.
از این ماده می توان برای پارچه و لباس نیز استفاده کرد. در محیط های صنعتی، پوشش TPU می تواند به محافظت از چادرها، کانال های انعطاف پذیر، پرده ها، شاخه های لوله و موارد دیگر کمک کند. همچنین معمولا برای اسلب های تقسیم شده، خطوط املاک، چاله های آسانسور، مخازن، فواره ها و عرشه ها استفاده می شود. تنها نقطه ضعف این نوع مواد این واقعیت است که قیمت آن کمی بیشتر از سایر مواد موجود در این لیست است. همچنین مقابله با آن بسیار دشوارتر است. اگر قرار است آن را روی پشت بام خود نصب کنید، این چنین است. امکان پرداخت 10 دلار به ازای هر پوند برای ترموپلاستیک وجود دارد. ورق های ترموپلاستیک می توانند تا 42 دلار برای هر رول 48 اینچی قیمت داشته باشند.
غشای قیری
عایق دیوار
بعد، شما غشای قیری دارید. عایق رطوبتی قیری برای بسیاری از کاربردها عالی عمل می کند. این نوع عایق رطوبتی برای ساختمان های تجاری و مسکونی عالی است. برای ایجاد این نوع عایق رطوبتی، قیر با یک ماده مخلوط ترکیب می شود. به یاد داشته باشید که قیر آسفالت یا ذغال سنگ است. ماده مخلوط معمولا از مایعات آلی تشکیل شده است که بسیار چسبنده خواهد بود. علاوه بر این، آنها چسبناک و مقاوم در برابر آب هستند. این باعث می شود که مواد برای این هدف خاص بسیار مؤثر باشد. در عین حال، باید بدانید که می تواند برای بسیاری از برنامه ها مفید باشد. در مورد، اغلب برای ساخت سقف استفاده می شود. می توان آن را به صورت مواد رول سقفی و نمد سقف یافت.

متأسفانه، برخی از معایب مرتبط با عایق رطوبتی غشای قیری وجود دارد. به عنوان مثال، باید بدانید که این ماده عمدتاً از نفت خام ساخته شده است. بنابراین یک محصول ساختمانی پایدار محسوب نمی شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که این ماده در مناطقی که دمای شدید دارند به خوبی کار نمی کند. هنگامی که در معرض دمای شدید و اشعه ماوراء بنفش زیاد قرار می گیرد، طول عمر آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین باید بدانید که این ماده قابل احتراق است. این می تواند مشکلات دیگری نیز ایجاد کند. هنگام استفاده از این ماده، مقداری بخار آزاد می شود. این دودها ممکن است در آینده منجر به مشکلات تنفسی شوند.
در حالی که مواد برای هدف مورد نظر به خوبی کار می کنند، باید بسیار مراقب آن باشید. از این گذشته، می تواند باعث برخی مشکلات سلامتی شود و برای همه مناطق مناسب نیست. این نوع عایق رطوبتی خیلی گران نیست. به طور متوسط، حدود 1000 دلار هزینه برای آب بندی کل سقف شما با استفاده از این ماده خواهد بود. با این حال، حداکثر هزینه برای هر فوت مربع حدود 5.21 دلار است. حداقل هزینه حدود 2.73 دلار است. با در نظر گرفتن این موضوع، اکثر مردم قادر به خرید این نوع مواد ضد آب خواهند بود.
غشای ضد آب PVC
رطوبتی
در نهایت، شما مواد غشایی PVC دارید. این یک ماده سقف معمولی است که از پلی وینیل کلراید ساخته می شود. در درجه اول برای ضد آب سقف استفاده می شود. متوجه خواهید شد که مزایای زیادی در رابطه با عایق رطوبتی PVC وجود دارد. برای شروع، ضد آب است. شما می توانید تضمین کنید که آب را خارج نمی کند. همچنین نفوذ پذیر به بخار است و این یک مزیت بزرگ خواهد بود. این نوع عایق رطوبتی دارای یک پایه تقویت کننده است. پایه معمولاً از الیاف شیشه یا مش پلی استر ساخته شده است. در حالی که عمدتاً برای سقف ها استفاده می شود، معمولا برای تونل ها، استخرهای شنا و سازه های زیرزمینی نیز استفاده می شود.
می توانید غشاهای تقویت شده یا تقویت نشده را انتخاب کنید. هر دو به یک اندازه مفید هستند. با غشاهای تقویت شده، دوام بیشتری خواهید داشت. با جایگزین، انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و می توانید با دانستن اینکه مواد پاره نمی شود، مطمئن باشید. یکی از مواردی که پی وی سی را از بقیه متمایز می کند این است که نصب آن بسیار آسان است و عمر مفید قابل توجهی بیشتری دارد. تنها نقص احتمالی این واقعیت است که این ماده اجازه می دهد تا رطوبت از ناحیه سقف ساختمان خارج شود.
امکان خرید رول غشای ضد آب PVC وجود دارد. طول آنها معمولا بین 60 تا 75 فوت است. هزینه بستگی دارد، اما می توانید انتظار داشته باشید که برای هر فوت این ماده عایق رطوبت 55 دلار بپردازید.
نتیجه
در پایان، بسیاری از انواع منحصر به فرد از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از آنها موثرتر از دیگران هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید بدانید که همه آنها برابر نیستند. بنابراین، شما باید مقداری زمان و انرژی صرف کنید تا بفهمید کدام یک برای نیازهای پروژه فردی شما بهتر عمل می کند. شما باید در مورد این مواد تحقیق کنید تا بفهمید کدام یک برای کاربرد دقیق شما مؤثرتر است. در بالا درباره این مواد بیشتر یاد گرفتید. وقت خود را صرف کنید و بهترین گزینه برای خانه شما را پیدا کنید.
پرسش های مرتبط

عایق رطوبتی سیمانی چیست؟

عایق سیمان
عایق رطوبتی سیمانی یک نوع عایق رطوبتی منحصر به فرد است که متکی بر سیمان است. هنگامی که سیمان به درستی استفاده شود، می تواند یک مانع رطوبتی برای دیوارها و کف سیمانی ایجاد کند. مانع به شکل مخلوط اپوکسی یا لاتکس خواهد بود. اینها به عنوان درزگیر برای زیرزمین یا سایر پایه ها استفاده می شود. کافی است که بگوییم، عایق رطوبتی سیمانی می تواند برای بسیاری از اهداف بسیار مفید باشد. با این حال، در درجه اول در زیرزمین یا فضاهای خزنده استفاده می شود. این نوع عایق رطوبتی تا زمانی که برای کاربردهای مناسب استفاده شود عالی است.

عایق رطوبتی کریستالی چگونه کار می کند؟

در طول جستجوی خود، احتمال زیادی وجود دارد که با عبارت عایق رطوبتی کریستالی مواجه شوید. ممکن است شما آن را به طور کامل درک نکنید. عایق رطوبتی کریستالی روشی موثر و اقتصادی برای افزودن عایق رطوبتی به خانه شما است. در این نوع شرایط، متخصص از کریستالی مبتنی بر سیلیکون برای ضد آب کردن شی مورد نظر استفاده می کند. یک زاویه تماس بین سطح ماده و قطره مایع ایجاد خواهد شد. برای اطمینان از آبگریز بودن سطح، زاویه باید بیشتر باشد. این تکنیک انرژی سطح را تغییر می دهد تا اطمینان حاصل شود که در برابر آب محافظت می شود.
یکی از بهترین جنبه های عایق رطوبتی کریستالی این واقعیت است که عملکرد فوق العاده ای دارد. علاوه بر این، می توان آن را به راحتی اعمال کرد. اسپری را می توان در عرض چند دقیقه روی هر سطحی اعمال کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.