قیمت انواع عایق رطوبتی | پخش عمده آن در بازار بین المللی

یکی از دلایل خسارت ساختمان و کم شدن عمر آن نم و رطوبت وارده به آن است، به همین دلیل باید ساختمان ها را عایق بندی کرد تا در برابر رطوبت آسیب نبینند. عایق کاری یع

فهرست عناوین قیمت انواع عایق رطوبتی | پخش عمده آن در بازار بین المللی

یکی از دلایل خسارت ساختمان و کم شدن عمر آن نم و رطوبت وارده به آن است، به همین دلیل باید ساختمان ها را عایق بندی کرد تا در برابر رطوبت آسیب نبینند. عایق کاری یعنی یک پوشش مناسب برای جلوگیری از رطوبت روی پشت بام، دیوار، کف و تاسیسات است، که می توان زهکشی کرد و یا از عایق رطوبتی استفاده کرد.

در قدیم برای عایق کاری از کاهگل استفاده می کردند، ولی امروزه با قیرگونی این کار را انجام می دهند و با بروز شدن برای سهولت در کار از عایق های پیش ساخته استفاده می کنند.

قیمت انواع عایق رطوبتی بسته به نوع استفاده آن و جنسش متفاوت است. بیشترین استفاده از عایق رطوبتی استفاده در پشت بام است.

قیمت انواع عایق رطوبتی | پخش عمده آن در بازار بین المللی

قیمت انواع عایق رطوبتی درجه یک در بازار

قیمت انواع عایق رطوبتی درجه یک در بازارهنگامی که از یک عایق با کیفیت پایین تر در یک پروژه استفاده شود، بعد از یکی دو سال با توجه به تغییرات و از بین رفتن آن می توان به این نتیجه رسید که عایق رطوبتی ارزان قیمت ممکن است به ساختمان خسارت وارد کند و هزینه دوباره داشته باشد. عایق رطوبتی درجه یک اگرچه گران است ولی در طولانی مدت به عنوان سرمایه به حساب می آید.

قیمت فروش عایق رطوبتی علاوه بر اینکه بستگی به جنس آن دارد، به درجه کیفیت آن نیز مرتبط است. در واقع عایق رطوبتی لایه ای از قبل ساخته شده است که بصورت رولی یا شیت در قطرها و اندازه های مختلف تولید می شود. امروزه از عایق رطوبتی علاوه بر پشت بام ها در قسمت های مختلف مانند فونداسیون، سرویس حمام و دستشویی، آشپزخانه، بالکن، دیوارها و جاهای دیگر استفاده می شود.

پخش عمده عایق رطوبتی در بازار بین المللی

پخش عمده عایق رطوبتی در بازار بین المللیقیمت جهانی عایق رطوبتی در بازارهای داخلی و بین المللی متغیر است، دلیل آن هم تنوع عایق های رطوبتی می باشد. هزینه تقریبی عایق های رطوبتی در هر متر مربع به نسبت نوع آ ن تغییر می کند.

طول عمر هر عایق بسته به میزان نگهداری و شرایط آب و هوایی متفاوت است، که معمولا قیرگونی به مدت 10 سال، ایزوگام 15 سال و عایق نانو نیز حداقل 15 سال عمر می کند.

فرآیند تولید عایق رطوبتی

فرآیند تولید عایق رطوبتیتولید عایق های رطوبتی مرتبط با یک تقسیم بندی می باشد که به صورت زیر است:

  • عایق رطوبتی بر اساس مواد تشکیل دهنده:
  1. پایه قیر که مانند ایزوگام و قیرگونی مواد چسباننده آن قیر است.
  2. عایق پلیمری که اجزای چسباننده آن انواع پلیمر، یا کوپلیمرهای پایه آب و یا پایه حلالی است. قیمت این عایق گران است و معمولا برای استفاده در ساختمان مقرون به صرفه نیست.
  3. عایق نانو که در تولید آن از فناوری نانو استفاده شده است، بنابراین می توان جز زیرگروه عایق پلیمری به حساب آورد.
  4. پایه سیمانی که اجزای چسباننده آن مواد پلیمری و ملات سیمانی است، به همین دلیل این هم جز زیرگروه عایق پلیمری می توان حساب کرد.
  • عایق رطوبتی بر اساس روش اجرا:
  1. گرم اجرا که مانند ایزوگام و قیرگونی به گرم کردن و شعله نیاز دارد.
  2. سرد اجرا که با مخلوط کردن جز پودری و جز مایع و با استفاده از قلمو یا غلطک رنگرزی می توان آن را اجرا کرد.
  • عایق رطوبتی بر اساس ساختار عایق در اجرا:
  1. پیش ساخته که لایه عایق رطوبتی در کارخانه تولید می شود و سپس رول آماده آن در پروژه چسبانده می شود.
  2. درجا که غشای عایق رطوبتی در همان محل پروژه آماده می شود.

پر فروش ترین عایق رطوبتی در دنیا

پر فروش ترین عایق رطوبتی در دنیاامروزه با وجود تنوع و پیشرفت در نوع و میزان نفوذپذیری عایق های رطوبتی، هم چنان عایق های حرارتی جز پر فروش ترین آن ها است. البته در کشورهای پیشرفته دنیا عایق نانو به دلیل قدرت نفوذناپذیری بالا، در بخش های مختلفی مصرف می شود.

توزیع و پخش عایق رطوبتی توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان گوناگونی انجام می شود. قیمت روز عایق رطوبتی بنا به کیفیت و وزن عایق در بازار متفاوت است. برای خرید عایق می توان به مصالح ساختمان فروشی مراجعه کرد و یا از سایت های تولیدکنندگان لیست قیمت انواع عایق رطوبتی  را تهیه کرد و بصورت آنلاین از آن ها خریداری کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.