عایق های رطوبتی | بررسی کامل انواع عایق ها

از زمان های گذشته انسان ها به دنبال محافظت از ساختمان خود در برابر نم و رطوبت بوده اند. این محافظت ها در فصل های بارانی و سرد سال بیش تر می شود و با پیشرفت علم و تکنولوژی این مواد و امکانات نیز به طور چشم گیری پیشرفت کرده اند.عایق های رطوبتی در واقع پوشش هایی هستند که به صورت لایه هایی متناسب با طول و عرض مورد نیاز مصرف کنندگان تولید می شوند. عایق های رطوبتی در انواع مختلف و در جنس های مختلف تولید می شوند.

فهرست عناوین عایق های رطوبتی | بررسی کامل انواع عایق ها

از زمان های گذشته انسان ها به دنبال محافظت از ساختمان خود در برابر نم و رطوبت بوده اند. این محافظت ها در فصل های بارانی و سرد سال بیش تر می شود و با پیشرفت علم و تکنولوژی این مواد و امکانات نیز به طور چشم گیری پیشرفت کرده اند.

عایق های رطوبتی در واقع پوشش هایی هستند که به صورت لایه هایی متناسب با طول و عرض مورد نیاز مصرف کنندگان تولید می شوند. عایق های رطوبتی در انواع مختلف و در جنس های مختلف تولید می شوند.

عایق های رطوبتی | بررسی کامل انواع عایق ها

انواع عایق رطوبتی در ساختمان

انواع عایق رطوبتی در ساختماناولین نوع عایق رطوبتی نوع قیر و گونی آن است که از روش های سنتی محافطت در برابر رطوبت می باشد. در این روش از قیر و نوعی پارچه به نام گونی استفاده می گردد. به گونه ای که ابتدا قیر را گرم کرده و به کمک گونی قیر را روی آن می ریختند.

دومین نوع عایق که بعد از روش قیروگونی رواج پیدا کرد عایق ایزوگام می باشد که در واقع روش پیشرفته قیروگونی است که به صورت لایه هایی از قبل آماده شده هستند که از طریق نصب کننده های خاص بر روی سقف و یا دیوار چسبانده می شوند. جنس ایزوگام از الیاف مصنوعی و قیر می باشد. به طور معمول ایزوگام ها حدود 10 سال عمر می کنند.

عایق های رطوبتی مدرن از دسته عایق های رطوبتی جدید که از تکنولوژی های روز ساخته شدند. این نوع از عایق ها بسیار نازک تر و سبک تر می باشند و از نظر نصب نیز نسبت به روش های سنتی بسیار راحت ترند.

عایق رطوبتی مایع که به صورت مایع بوده و با استفاده از اسپری و قلم بر سطح چسبانده می شود قبل از استفاده حتما باید سطم مورد نظر خشک و تمیز باشد. از مزایا این عایق ها می توان به رنگ پذیری ، ضد اشتعال بودن و … اشاره کرد.

عایق رطوبتی پلیمری از جنس پلیمر هستند و مقاومت آن ها نسبت به سایر عایق ها بالاتر است به طوری که به طور معمول حدود بیست سال عمر می کنند. یکی از مزایا استفاده از این نوع عایق ها این است که هیچ گونه آلودگی در محیط زیست ایجاد نمی کنند.

عایق رطوبتی نانو بسیار مقرون به صرف هستند و مقاومت بالایی نسبت به بقیه موارد دارند و دلیل این مقاومت بالا این است که در زیر سطح های مولکولی و در مقیاس نانو با مواد مختلف ترکیب می شوند و ایجاد پیوندهای دوار پلیمری هوا گذر باعث ایجاد تاثیراتی در سطح می شوند.

رنگ عایق رطوبتی جایگزین بسیار مناسبی برای ایزوگام و روش های سنتی می باشد و قابل استفاده در پشت بام ها و نمای ساختمان و … می باشد.

یکی دیگر از انواع عایق های نانو، عایق رطوبتی نانو بی رنگ می باشد که مناسب برای استفاده بر روی کاشی و سرامیک ها و استفاده در نمای ساختمان می باشد.

عایق های رطوبتی با کیفیت مطلوب در شمال کشور

عایق های رطوبتی با کیفیت مطلوب در شمال کشوردر شما کشور به دلیل وجود بارش های فراوان در طول سال برای جلوگیری از آسیب به ساختمان ها باید از عایق های رطوبتی استفاده گردد و البته با توجه به وضعیت آب و هوایی در شمال کشور باید از عایق هایی با کیفیت و مقاومت بالاتر استفاده گردد.

لیست قیمت عایق های رطوبتی

لیست قیمت عایق های رطوبتیمهم ترین نکته در تعیین قیمت عایق های رطوبتی نوع و جنس آن ها می باشد البته اندازه و حجم آن ها نیز می تواند بر قیمت آن ها تاثیر بگذارد.

برای آگاهی از قیمت روز عایق ها می توانید به نمایندگی های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید تا محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.

مزایای عایق های رطوبتی

مزایای عایق های رطوبتییکی از مهم ترین مشکلاتی که ساختمان سازان در هنگام ساخت و ساز با آن مواجه هستند نفوذ رطوبت و نم در ساختمان است و برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از عایق های رطوبتی می باشد.

در ساختمان ها در بسیاری از جاها مثل حمام ، سرویس بهداشتی و پشت و بام و استخر و هر جایی از ساختمان که در معرض رطوبت قرار دارد امکان نفوذ آب وجود دارد که این نفوذ آب سبب از بین رفتن پی و بدنه ساختمان می شود و از زیبایی ساختمان نیز می کاهد.

نمایندگی های معتبر عایق رطوبتی در سرتاسر کشور

نمایندگی های معتبر عایق رطوبتی در سرتاسر کشوربرای آگاهی از لیست قیمت عایق های رطوبتی و یافتن مشخصات کامل عایق رطوبتی برای خرید می توانید به نمایندگی ها و مراکز پخش انواع عایق های رطوبتی در سراسر کشور مراجعه کنید البته می توانید این عایق های رطوبتی را نیز از طریق سایت های اینترنتی نیز به سادگی محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.