رنگ آکریلیک و کاربرد آن در ساخت و ساز (آنتب باکتری) – ترکیب بندی و امکانات

رنگ ساخته شده با آب و رنگدانه های تعبیه شده در یک رزین مصنوعی (آکریلیک یا پلاستیک) که با قلم مو، غلتک و اسپری روی پایه های گچ، سیمان، چوب و فولاد در داخل و خارج از منزل اعمال می شود. رنگ ساختمانی نانو اکریلیک دارای محتوای آب بالا و مقدار حلال کم است، بنابراین […]

فهرست عناوین رنگ آکریلیک و کاربرد آن در ساخت و ساز (آنتب باکتری) – ترکیب بندی و امکانات

رنگ ساخته شده با آب و رنگدانه های تعبیه شده در یک رزین مصنوعی (آکریلیک یا پلاستیک) که با قلم مو، غلتک و اسپری روی پایه های گچ، سیمان، چوب و فولاد در داخل و خارج از منزل اعمال می شود.
رنگ ساختمانی نانو اکریلیک دارای محتوای آب بالا و مقدار حلال کم است، بنابراین در طول اجرا و خشک شدن آن نیاز به تهویه زیادی نخواهد داشت. پس از اعمال درزگیر مصنوعی بر روی سطوح آهنی، فولادی و چوبی استفاده می شود. می توان آن را در داخل و خارج از منزل با قلم مو، غلتک یا اسپری اعمال کرد. مقاومت آن در برابر زرد شدن قابل توجه است.
رنگ اکرلیک و کاربرد ان

ترکیب بندی رنگ آکریلیک

رنگ اکریلیک از دو عنصر اصلی تشکیل شده است:
• رنگدانه ها: مشابه رنگ روغن با منشاء معدنی یا آلی، طبیعی (نادر) یا مصنوعی.
• بایندر: امولسیون آب و رزین اکریلیک یا پلیمری. یک نوع آن بایندر آکریلووینیل (رنگ وینیل) است. بافت بایندر بسته به سازنده کم و بیش سیال است.
سپس می توان یک فیلر به این خمیر اضافه کرد تا حجم، قوام یا کدورت آن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: قیمت رنگ ضد آب دیوار

امکانات رنگ های آکریلیک به چه صورت است؟

کیفیت اصلی رنگ اکریلیک انعطاف پذیری آن است: رقیق شدن با آب (بدون اضافی)، امتزاج پذیری، آماده سازی آسان مخلوط ها، سهولت اجرا، تطبیق پذیری تکیه گاه ها، بوی کم. بسیار محکم و پاک نشدنی است.
این ویژگی این است که خیلی سریع و در چند دقیقه خشک می شود. این یک مزیت برای کار کردن سریعتر از طریق لایه های مختلف است، اما می تواند یک نقطه ضعف در جلوگیری از تکرار باشد. امروزه می توان اکریلیک های آهسته خشک شونده (از یک ساعت تا چند روز) را یافت. بنابراین با رنگ روغنی متفاوت است که بسیار آهسته خشک می شود اما امکان محو شدن و پشیمانی را فراهم می کند.
محدودیت واقعی اکریلیک در مقابل یک ماده چرب است. بنابراین نمی توان آن را با روغن یا بنزین مخلوط یا رقیق کرد. با این حال، مطابق با قانون “چربی روی بدون چربی”، می توان رنگ روغن را روی یک لایه اکریلیک رنگ کرد. بنابراین می توانیم یک نقاشی را با اکریلیک شروع کنیم و آن را با روغن ادامه دهیم (اما نه برعکس).
برخی از برندهای تخصصی مدل سازی از رسانه های مبتنی بر ایزوپروپیل الکل ( ایزوپروپانول ) برای استفاده با تفنگ اسپری یا برس هوا استفاده می کنند.
رنگ ساختمانی انتی باکتریال پروژه، پس از خشک شدن، به طور جبران ناپذیری یک تکیه گاه را لکه دار می کند. فقط با حلال های قوی تمیز می شود. اگر هنوز تازه است، حذف آکریلیک از پارچه ها با آب داغ و صابون های گیاهی مانند صابون مارسی یا حلب بسیار آسان است. استون ظروف رنگ آمیزی را که حتی چند روز در حالت باقی مانده اند تمیز می کند، با احتیاط مقداری پلاستیک محلول در تماس.
رنگ اکرلیک در ساخت و ساز

رنگ ساختمانی انتی باکتریال استاندارد

بسیاری از اثرات با رنگ اکریلیک انتی باکتریال استاندارد امکان پذیر است. از این رو طیف گسترده ای از وسایل ارائه شده توسط تولید کنندگان.
• برخی کاربرد را آسان تر می کنند (چند رسانه ای)، برخی دیگر بر رندر (براق یا ساتن) یا بافت ( نیم ژل، ایمپاستوی متوسط، خمیر بافت ) تأثیر می گذارند. دیگران اجازه می دهد تحقق لعاب ( لعاب متوسط ).
• در میان افزودنی‌های فعلی، تینرها یا پخش‌کننده‌ها، ضخیم‌کننده‌ها، کندکننده‌های خشک‌کننده و همچنین رسانه‌های رشته‌ای و رسانه‌های صاف‌کننده (برای افکت‌های مرمر کردن، اجرا، محو شدن) وجود دارد.
• سازه های ملات یا خمیر بافت می توانند حجم جرم را افزایش داده و در نتیجه اثر بافتی و دیگر اثرات بافتی ایجاد کنند. آنها از چسب اکریلیک و پرکننده ( پومیس، پودر سنگ مرمر ) تشکیل شده اند. شما می توانید خمیر بافت خود را با مخلوط کردن بایندر یا ژل با ماده پرکننده بسازید: ماسه خنثی، گرد و غبار مرمر، پوکه، چوب، میکا، تالک، گچ.
• برای جلوه های اصلی تر، ژل های بافت آماده استفاده حاوی ذرات مختلف وجود دارد: میکا، گارنت، رزین، الیاف، ماسه، گدازه، مروارید، فلس.

رنگ آکریلیک نیز در ساخت و ساز

وقتی صحبت از رنگ می‌شود، چیزی که به ذهن متبادر می‌شود، ارتباط آن با هنر و خلق آثار است، اما بسیاری از این رنگ‌ها نشأت گرفته یا بیشتر در بخش ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بخشی که کیفیت و خواص رنگ آشکار می شود. در مورد رنگ اکریلیک هم برای رنگ آمیزی بیرونی و هم برای رنگ آمیزی داخلی استفاده می شود.
خاصیت اصلی رنگ اکریلیک به دلیل نوع چسبنده ای که رزین پلاستیک پلیمری با آن ترکیب می شود، قابلیت خشک شدن سریع آن است. در طول این فرآیند، تن رنگ ممکن است متفاوت باشد (حتی بیشتر از رنگ روغن). از نظر تاریخی، اگر آن را با انواع دیگر رنگ ها مقایسه کنیم، یک محصول کم و بیش مدرن است (منشا آن به نیمه اول قرن بیستم باز می گردد).
گرما، باد است. برای پیدا کردن آنچه که اکنون در بازار داریم.

بیشتر بخوانید: قیمت رنگ عایق پشت بام

تفاوت اصلی با رنگ فعلی استفاده از پایه های روغنی و کارآمد بودن آن به دلیل رعایت هرچه بیشتر محیط زیست است، علاوه بر این که به لطف تکنولوژی روز کیفیت بسیار بالاتری دارد، می تواند لیستی را با آن ایجاد کند. مزیت اصلی:
• در گرما ترک نمی خورد
• می توان مخلوط کرد
• تعمیر و نگهداری آسان
• سریع خشک می شود
• چسبندگی قوی به هر نوع سطحی
• مقاومت در برابر رطوبت و قالب
• در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است
• سطح بو کم
• نتایج ماندگار در طول زمان
خاصیت اصلی رنگ اکریلیک
در ساخت و ساز، این نوع رنگ عنصر اصلی مورد استفاده برای تزئین و حفظ مصالح است که عمدتا به دلیل ظرفیت چسبندگی و دوام ذکر شده در بالا است. به نوبه خود، ما مزایای دیگری مانند:
• انعطاف پذیری، قابلیت انبساط و انقباض بدون ایجاد ترک یا ترک.
• قابلیت تنفس، اجازه می دهد تا رطوبت اضافی بدون تأثیر بر مواد تبخیر شود.
• مقاوم در برابر کپک زدن
• درخشندگی بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ حفظ می کند
• نگهداری و لمس کردن آسان است

بیشتر بخوانید: عایق ضد رطوبت
با وجود همه اینها، رنگ اکریلیک معایبی نیز دارد که باید بدانیم، عمدتا استفاده از چندین لایه رنگ روغنی است، زیرا چسبندگی بسیار بد خواهد بود، بنابراین بهترین راه حل جایگزینی این نوع رنگ با مقداری رنگ است. آلکیدها (آنها رزینی دارند که با رزین های روغنی مانند اکریلیک ترکیب می شود).
برای بهترین رنگ ساختمانی انتی باکتریال تهران می توانید با مجموعه دلیناکو تماس حصل نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.