عایق رطوبتی طرح دار | فروش ویژه با کیفیت مرغوب

عایق رطوبتی طرح داراز دیرباز و زمان های گذشته انسان ها به فکر محافظت ساختمان های خود در برابر نم و رطوبت بوده اند. این محافظت در فصل باران و برف پررنگ تر می شد و با پیشرفت تکنولوژی و افزایش امکانات مربوطه نیاز به محافظت بیشتر احساس می شد و امکانات مرتبط بدین منظور نیز پیشرفته تر شد. رطوبت و نم یکی از مشکلاتی است که در دنیای امروز برای ساخت و ساز و ساختمان ها وجود دارد و تنها راه حل آن استفاده از عایق های رطوبتی می باشد. جاهای بسیاری در خانه اعم از پشت بام، حمام، دستشویی، استخر و هرکجا که در معرض آب و رطوبت باشد، امکان نشت رطوبت دارد. نشت رطوبت به این مکان ها در مرور زمان موجب از بین رفتن سازه و زیبایی آن می شود. عایق رطوبتی چیست؟عایق های رطوبتی در واقع پوشش هایی هستند که به صورت لایه ای پیش ساخته در فرم رول با شیت تولید می شود و با سایز و طول و عرض موردنیاز مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. عایق های رطوبتی انواع گوناگون و ترکیبات مختلف دارند. ترکیبات مختلف به کار رفته در عایق های رطوبتی نقش مهمی در آن ها ایفا می کنند.

فهرست عناوین عایق رطوبتی طرح دار | فروش ویژه با کیفیت مرغوب

عایق رطوبتی طرح دار

از دیرباز و زمان های گذشته انسان ها به فکر محافظت ساختمان های خود در برابر نم و رطوبت بوده اند. این محافظت در فصل باران و برف پررنگ تر می شد و با پیشرفت تکنولوژی و افزایش امکانات مربوطه نیاز به محافظت بیشتر احساس می شد و امکانات مرتبط بدین منظور نیز پیشرفته تر شد. رطوبت و نم یکی از مشکلاتی است که در دنیای امروز برای ساخت و ساز و ساختمان ها وجود دارد و تنها راه حل آن استفاده از عایق های رطوبتی می باشد. جاهای بسیاری در خانه اعم از پشت بام، حمام، دستشویی، استخر و هرکجا که در معرض آب و رطوبت باشد، امکان نشت رطوبت دارد. نشت رطوبت به این مکان ها در مرور زمان موجب از بین رفتن سازه و زیبایی آن می شود. عایق رطوبتی چیست؟عایق های رطوبتی در واقع پوشش هایی هستند که به صورت لایه ای پیش ساخته در فرم رول با شیت تولید می شود و با سایز و طول و عرض موردنیاز مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. عایق های رطوبتی انواع گوناگون و ترکیبات مختلف دارند. ترکیبات مختلف به کار رفته در عایق های رطوبتی نقش مهمی در آن ها ایفا می کنند.

عایق رطوبتی طرح دار | فروش ویژه با کیفیت مرغوب

تولید انواع ایزوگام طرح دار

تولید انواع ایزوگام طرح دارایزوگام شرق عایق قیروگونی نخستین و سنتی ترین روش عایق رطوبتی در قدیم می باشد. این نوع عایق رطوبتی هنوز در جاهای کمی کاربرد دارد. در روش قیروگونی قیر به همراه نوعی پارچه به نام گونی استفاده می شد. قیر را که به عنوان مواد نفتی بود گرم کرده و به کمک گونی به عنوان یک پارچه قیر را روی آن می ریختند.

عایق ایزوگام روش پیشرفته تر روش عایق قیروگونی می باشد که در واقع لایه ای از قبل آماده شده است و فقط باید از طریق نصب کننده های خاص ایزوگام بر روی سقف و یا دیوار چسبانده شود. درواقع، ایزوگام پوشش مقاومی از الیاف مصنوعی و قیر بوده که از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود پیشگیری می کند. عمر ایزوگام به طور معمول 10 سال می باشد.

ایزوگام طرحدار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب

ایزوگام طرحدار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب

عایق های رطوبتی مدرن از دسته عایق های رطوبتی جدید می باشند که از تکنولوژی جدید پیروی می کنند. این دسته از عایق های رطوبتی ترکیبات منحصر به فرد خود را داشته و لایه هایی نازک تر و سبک تر می باشند که از نظر نصب نیز بسیار راحت ترند. این نوع از عایق های رطوبتی در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. قابل ذکر می باشد که عایق های رطوبتی مدرن دارای انواع و کیفیت مختلف هستند. بهتر است در انتخاب برند این عایق ها دقت بیشتری به خرج دهید. عایق کاری رطوبتی و رنگ نانو عایق رطوبتی برای هر مکان مرطوبی لازم است چرا که رطوبت عامل بالقوه‌ای در ساختمان است که می‌تواند سلامتی و آسایش ساکنین آن را به مخاطره اندازد و به زیبایی و مصالح ساختمان لطمه وارد کند. عایق کاری رطوبتی به هر روشی گفته می شود که به وسیله آن بتوانیم مانع نفوذ آب و رطوبت به داخل مکان مورد نظرمان بشویم. مکان های که به طور مناسب عایق کاری نشده باشند نمور و مرطوب هستند و باعث تداوم و تشدید بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و رماتیسم می شوند.

قایلیت های ایزوگام طرح دار

قایلیت های ایزوگام طرح دار

طبق تعریف عایق کاری رطوبتی به استفاده از مواد و مصالحی گفته می شود که برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت در ساختمان استفاده میشود در مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان ایران قسمت الزامات عمومی ساختمان بخش ۴-۹-۸ (آب‌بندی و عایق کاری رطوبتی) چنین آمده است: «در تمام ساختمان‌ها حفاظت در برابر بارش نزولات جوی و رطوبت خاک الزامی است. بام‌های تخت، ایوان‌ها، کف‌های در تماس با زمین‌های نمناک، کف کلیه فضاهای بهداشتی در طبقات، دیوارهای زیرزمین و سایر دیوارهای در تماس با زمین نمناک، ایزوگام طرح دار برای استخر بدنه و کف و دیوار استخرها و منابع آب، باید عایق رطوبتی شوند. بام‌های شیب‌دار و قوسی و گنبدها و نماهایی که در معرض بوران‌های موسمی قرار می‌گیرند، باید با روش مناسب در برابر نزولات جوی و کج‌باران عایق کاری رطوبتی شوند.در تمام فضاهای داخلی بنا، هرجا که شیر برداشت آب تعبیه شود، کف فضا باید عایقکاری رطوبتی شده و کف‌شوی دارای شترگلویی یا سیفون و تمهیدات لازم دیگر برای دفع فاضلاب، مطابق با ضوابط مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان، پیش‌بینی شود.

معایب ایزوگام طرح دار

معایب ایزوگام طرح دار

این روش یکی از متداول‌ترین روشهای عایق کاری رطوبتی در ایران می‌باشد، به این علت که در اکثر شهرهای کشور مواد اولیه قیرگونی به وفور یافت می‌شود. مواد مورد نیاز در این عایق، گونی و قیر می‌باشد. بین لایه های قیر، گونی به کار می‌رود تا موجب انسجام و پایداری قیرگونی شود. گونی نوعی پارچه است و از الیاف کنف چتایی محسوب می‌گردد. گونی باید نو، ریزبافت، کاملاً سالم، یکنواخت و عاری از آلودگی و چروک باشد و وزن آن در هر متر مربع حدود ۳۸۰ گرم باشد. گونی مورد نیاز از کشورهای خارجی وارد می شود و در سه اندازه مختلف به نام‌های گونی درجه یک، درجه دو و درجه سه در بازار یافت می‌شود.قیر ماده ای است سیاه رنگ مرکب از هیدروکربن‌های آلی با ترکیبات پیچیده که از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. قیر در دمای محیط، جامد است؛ اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی‌آید و پس از آن مایع می‌شود. کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است: غیرقابل نفوذ بودن در برابر آب و چسبنده بودن. قیر معمولاً در دو حوزه راهسازی و عایق کاری رطوبتی به کار می‌رود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.